Bilgisayar Güvenliği 5 - Windows İşletim Sistemi Güvenliği

Bu yazımda Windows işletim sistemi için yapılması gerekenleri anlattım. Gönül isterdi ki Mac OS güvenliğini de  kendi SS'lerimi kullanıp kendim yazıya bir kaç şey ekleyip anlatayım ama Mac OS kullanmadığım için mecbur etraftan bir şeyler toplayacağım :(

Windows işletim sisteminin güvenliğini sağlamak için aşağıdaki yönergeleri yapmanız gerekiyor.


Windows işletim sisteminin lisanslı sürümlerini kullanın; kırık veya korsanları değil, orijinal güncelleştirmeleri almak için Windows'u etkinleştirin.
Windows'un sitesinde Windows 10 Pro 1900 TL iken Windows 10 Pro key'i 10 TL'ye netten bulabilirsiniz.

Kullanılmayan kullanıcıları devre dışı bırakın bunu yapmak için
'Bilgisayarım'a sağ tık > Yönet > Yerel Kullanıcılar ve Gruplar > Kullanıcılar
Daha sonra kullanılmayan kullanıcıları devre dışı bırakın bunun için de 
Kullanıcıya sağ tıklayın >Özellikler > 'Hesap devre dışı' kutucuğuna tik atın

Kullanılmayan paylaşımları devre dışı bırakın. Varsayılan olarak Windows işletim sistemi paylaşımları oluşturur. Bunları etkisiz hale getirmelisiniz ve bunu yapmak zorundasınız!
'Bilgisayarım'a sağ tıkla > Yönet > Paylaşılan klasörler > kullanılmayan klasöre sağ tıklayıp paylaşmayı durdur'u tıklayın

Windows işletim sistemi için düzenli olarak güncellemeler almaktadır. Bunları otomatik ve periyodik olarak güncellemeniz gerekli.
Bunu ayarlamak için:
Windows 7:
Denetim masası > sistem ve güvenlik > Windows güncellemeleri 

Windows 10:
Ayarlar > Güncelleştirme ve Güvenlik > Güncelleştirmeleri Denetle 


Windows güvenlik duvarını kurun  bu trafik yapan tüm yetkisiz servisleri engeller
bunu ayarlamak için :
Denetim Masası > Sistem ve Güvenlik > Windows güvenlik duvarı


LİSANSLI bir antivirüs kurun ve güncellemeleri alın. Önümüzdeki bölümlerde antivirüslere ayrıntılı şekilde yer vereceğim.
Ücretsiz Antivirüs varken Crackli Antivirüs kullanmak  da ne bileyim :/

Her zaman bir parola korumalı ekran koruyucusu yapılandırmalısınız.
Bunu yapmak için:
    Windows 7:
        Denetim Masası > Kişiselleştirme > Ekran Koruyucuyu aç veya kapat
    Windows 10:
        Denetim Masasında 'Ekran Koruyucu' aratırsanız bulursunuz 

Çıkarılabilir medya (USB, harici disk vs) için otomatik oynatmayı devre dışı bırakın. Eğer devre dışı bırakırsanız virüslerin çıkarılabilir cihazlardan otomatik olarak çalışmasını engellersiniz.
Devre dışı bırakmak için:
Başlat > Arama kutusuna "Grup ilkesini düzenle" > Yönetim şablonları > Windows bileşenleri > Otomatik kullan ilkesi > Otomatik kullanmayı kapat > Etkin'i işaretleyin ve uygula'ya basın

Güvenilir tarayıcılar kullanın ve bunları düzenli olarak güncelleyin
Chrome XSS alert'i bile engelliyor mükemmel bir şey (Reklam almadım :D )

Bitlocker şifrelemesini sabit sürücüleri şifrelemek için etkinleştirin
(Bitlocker yalnızca Windows ultimate ve üst sürümlerde kullanılır)
Denetim masası > Sistem ve güvenlik > bitlocker
Bitlocker ile usb belleğinizi bile şifreleyebilirsiniz.

Bios parolası ayarlayın
Bu seçenek farklı bilgisayar üreticilerine göre farklılık gösterir ve üretici talimatlarını okumanız gerekir. Bu seçenek bilgisayarınızı işletim sistemi içerisinde bir katman üste sabitler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder